راهنمای بلاگ blog.ir

آموزش و راهنمای ساخت وبلاگ و نحوه ی وبلاگ نویسی حرفه ای در بلاگ بیان

راهنمای بلاگ blog.ir

آموزش و راهنمای ساخت وبلاگ و نحوه ی وبلاگ نویسی حرفه ای در بلاگ بیان

در این وبلاگ با آموزش ساخت وبلاگ در سرویس بلاگ بیان و آموزش نحوه استفاده از امکانات بلاگ بیان راهنمای تبدیل شدن به یک وبلاگ نویس حرفه ای را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا با استفاده آسان از امکانات حرفه ای بتوانید حضور بهتری در فضای مجازی داشته باشید.دنبال کنندگان ‎

بایگانی

راهنمای ارسال مطلب جدید

دوشنبه, ۲ فروردين ۱۳۹۵، ۰۷:۱۸ ب.ظ


در این پنجره شما دسترسی به ابزارهای کاملی برای ثبت و ذخیره مطلب خود دارید .

عنوان،

عنوان در حقیقت خلاصه عنصر جذاب مطلب است که به وسیله آن خواننده جذب مطلب می‌شود.

ـ عنوان باید با مطلب هماهنگ و منطبق باشد.

2ـ در نوشتن عنوان باید از واژه‌های آشنا و رسا استفاده کرد.

3ـ عنوان باید روشن، دقیق و بدون ابهام باشد.

4ـ عنوان معمولاً باید حاوی فعل باشد.

5ـ کلمات در عنوان نباید تکرار شوند.

6ـ عنوان هر چه کوتاه‌تر باشد بهتر است.

7ـ در انتهای عنوان نقطه گذاشته نمی‌شود.

شکل عنوان

عنوان باید دقیق و بدون ابهام باشدو پیام مطلب را به روشنی بیان کند. معمولاً عنوانهای کلی و غیره مشخص، که بدون استفاده از فعل نوشته می‌شوند، پیام مطلب را به طور ناقص بیان می‌کند. برای مطالب باید از نوشتن عنوانهای کلی خودداری کرد و پیام را به صورت صریح بیان کرد.

عنوان لاتین ،(؟)

بلاگ به شما این امکان را می دهد که برای هر مطلب خود یک صفحه جدا بسازید و حتی عنوان این مطلب را به زبان لاتین(انگلیسی)وارد کنید.این کار به شما کمک می کند تا نوشته شما قابلیت بیشتری برای جذب مخاطب حتی به زبانهای دیگر پیدا کند. در صورتی که مایل باشید می توانید از این صفحه برای ترجمه عنوان فارسی خود به زبان انگلیسی استفاده نمایید. اگر عنوانی انتخاب نکند چه می شود؟

ابزارهای لازم برای نوشتن و ویرایش مطلب،

سعی کرده ایم تا در این بخش تمامی ابزار های آشنا و لازم برای ثبت مطلب را دراختیار شما بگذاریم.

درج تصویر،(؟)

با کلیک بر روی این بخش شما به صفحه این هدایت می شوید که می توانید از تصاویر درون فضای اختصاصی خود یا فایلهای درون رایانه خود در متن استفاده نمایید.کافیست که محل فایل مورد نظر را مشخص نموده و بر روی دکمه این قسمت مشکل دارد عکس آپلود می شود اما ادامه کار ناقص است و دیگر اینکه امکان گذاشتن دیگر فایل ها را هم می شود داد یا نه

درج ادامه مطلب

در صورتی که مایلید بخشی از مطلب شما در صفحه اول وبلاگ قرار بگیرد و مابقی متن با کلیک بر روی دکمه "ادامه مطلب" به مخاطب نمایش داده شود، بعد از این‌که متن خود را  نوشتید، در هرکجا از متن که دلخواه شماست. نشانگر ماس را ببرید و کلیک کنید حال با کلیک روی،دکمه "ادامه مطلب" جمله ادامه مطلب در یک کادر قرمز رنگ میان متن شما مشاهده می شود و به این معناست که کلمات پیش از این دکمه به عنوان خلاصه و مطالبی که بعد از دکمه قرار می‌گیرند، در صورت کلیک مخاطب بر روی ادامه مطلب در صفحه نمایش بلاگ شما  به صورت یک متن کامل نمایش داده می‌شود.

دستورالعمل بالا اصولاً باید شما را در فهم چگونگی عملکرد دکمه "ادامه مطلب" بی‌نیاز کند اما در صورتی که موفق به این کار نشدید و یا تمایل دارید در مورد چرایی استفاده از این دکمه بیشتر بدانید، بهتر است مطلب زیر را مطالعه کنید.

یکی از بهترین راه‌ها برای این‌که حجم زیادی از مطالب در صفحه اول وبلاگ‌ها قرار نگیرد و بالتبع ظاهر ناخوشایندی برای وبلاگ شما ایجاد نکند، این است که بخشی از هر مطلب را به صورت خلاصه در صفحه اول قرار دهید و از کاربرانتان بخواهید برای خواندن متن کامل، به لینکی که تعبیه کرده‌اید، رجوع کنند.

این روشی است که در سایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها نیز مرسوم است؛ یعنی آن‌ها نیز تیتر مطلب را به همراه خلاصه‌ای از آن که به "لید" نیز موسوم است، در اختیار مخاطب قرار می‌دهند و مخاطب در صورت تمایل می‌تواند با کلیک بر روی تیتر، به متن کامل نوشته دست پیدا کند.

"درج در ادامه مطلب" در Blog.ir نیز با زیبایی و راحتی بیشتری در دسترس است؛ به این صورت که شما در بخش تحریریه وبلاگ، لازم نیست نوشته خود را در دو کادر مجزا نوشته وارد کنید بلکه مطلب را تنها در یک کادر می‌نویسید و هرکجا از متن که بخواهید دکمه "ادامه مطلب" را قرار می‌دهید.

 

ذخیره و انتشار ؟

در صورتی که تمامی مراحل فوق را درست انجام داده باشید می توانید اقدام به ذخیره یا انتشار مطلب خود بزنید.(نکته پشتیبان گیری آنلاین در چه وضعیتی است،و نیز دکمه ذخیره  و بازگشت گویا نیست .اگر انتشار و بازگشت باشد بهتر است.در ضمن در صورت گذاشتن دکمه ادامه مطلب مابین حروف یک کلمه به هم چسبیده آنها ازهم جدا شده و در صورت تصحیح به همانصورت باقی می ماند.در این قسمت فونت و اندازه استاندارد بسیار مهم است که توصیه می شود یک فونت مخصوص بیان که به لحاظ زیبایی و خوانا بودن متفاوت است به فونت های استاندارد افزوده شود.)

  • حمید متجلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی