راهنمای بلاگ blog.ir

آموزش و راهنمای ساخت وبلاگ و نحوه ی وبلاگ نویسی حرفه ای در بلاگ بیان

راهنمای بلاگ blog.ir

آموزش و راهنمای ساخت وبلاگ و نحوه ی وبلاگ نویسی حرفه ای در بلاگ بیان

در این وبلاگ با آموزش ساخت وبلاگ در سرویس بلاگ بیان و آموزش نحوه استفاده از امکانات بلاگ بیان راهنمای تبدیل شدن به یک وبلاگ نویس حرفه ای را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا با استفاده آسان از امکانات حرفه ای بتوانید حضور بهتری در فضای مجازی داشته باشید.دنبال کنندگان ‎

بایگانی

چگونه فضای اختصاصی خود را مدیریت کنیم

دوشنبه, ۲ فروردين ۱۳۹۵، ۰۷:۲۱ ب.ظ


برای اشتراک‌گذاری فایل‌ها، کافی است از منوی سمت راست صفحه، گزینه "فضای اختصاصی" را انتخاب کنید.
در قسمت بالا و سمت چپ صفحه نیز کادر و دکمه‌ای به نام «انتخاب فایل» وجود دارد که با کلیک بر روی این دکمه، به بخش‌های مختلف کامپیوتر خود راهنمایی می شوید.شما از این طریق می‌توانید فایلی را که قصد ذخیره آن در فضای اختصاصی خود دارید را بیابید.

اگر این کار را درست انجام داده باشید، سه کادر در زیر کادر قبلی برای شما نمایش داده می‌شود. کادر اول از شما کلمات کلیدی مرتبط با این فایل را می‌خواهد که در صورت وارد کردن کلمات کلیدی، پیدا کردن این فایل در آینده برای شما بسیار راحت خواهد شد. توصیه ما اینست که حتی المکان این کار را انجام دهید.

در صورتی که مایل باشید فایل هایتان  فقط توسط شما و کسانی که شما اجازه می‌دهید قابل رویت و دریافت باشد، برای آن کلمه عبور انتخاب کنید. در این صورت، فقط کسانی می‌توانند فایل مذکور را مشاهده و دریافت کنند که کلمه عبور تعیین شده توسط شما را داشته باشند.

کادر سوم نیز مخصوص توضیح در مورد فایلی است که می‌خواهید اشتراک‌گذاری کنید. این "توضیح" به مخاطبان نمایش داده خواهد شد و به آن‌ها کمک خواهد کرد که در جریان محتوای فایل شما قرار بگیرند.

پس از تکمیل این سه کادر که البته اختیاری است و فعالیت شما را اصولی‌تر و زیباتر می‌کند، دکمه "ارسال" را بزنید. بسته به حجم فایل شما، ممکن است بارگذاری فایل بر روی اینترنت دقایقی طول بکشد پس در طول این مدت صبور باشید! پس از اتمام بارگذاری، پیامی با مضمون "بارگذاری با موفقیت انجام گرفت" به شما اعلام می‌شود و شما می‌توانید فایل مورد نظر را در لیست فایل‌های بارگذاری‌شده در وسط صفحه مشاهده کنید.

در مقابل هر پوشه و یا فایل بارگذاری شده، سه گزینه ویرایش اطلاعات، حذف و مشاهده جزئیات فایل وجود دارد که به فراخور نیاز خود، می‌توانید از هرکدام استفاده کنید.

برای رعایت نظم و راحتی دسترسی به فایل‌ها و همچنین جلوگیری از انباشته شدن حجم زیادی از فایل‌ها در صفحه اصلی "فضای اختصاصی"، شما می‌توانید فایل‌های خود را براساس محتوا، تاریخ و یا هر شاخص دیگری که مورد نظرتان است، تقسیم‌بندی کنید. برای این منظور، در کادر موسوم به "پوشه‌ها" که در قسمت سمت چپ صفحه قرار دارد، می‌توانید با ایجاد پوشه‌، این تقسیم‌بندی را انجام دهید و فایل‌های خود را براساس تقسیم‌بندی‌های خود، در یکی از این پوشه‌ها قرار دهید. سه گزینه ایجاد، ویرایش و حذف پوشه برای مدیریت پوشه‌ها در اختیار شما قرار داده شده است.

قرار دادن فایل در پوشه‌ها به صورت کشیدن و انداختن (Drag & Drop) انجام می‌شود. به این صورت که با موشواره، فایل مورد نظر را که در وسط صفحه نمایان است، می‌گیرید و آن را به طرف پوشه‌ها که در سمت چپ صفحه وجود دارند، می‌کشید و روی پوشه مورد نظر رها می‌کنید. 

جستجوی فایل‌ها نیز به دو روش ساده و پیشرفته انجام می‌شود. در صورتی که نام فایل خود را می‌دانید، آن را در کادر در نظر گرفته‌شده وارد کنید و اگر اطلاعات دیگری از فایل خود دارید، بر روی دکمه "پیشرفته" کلیک کنید. در جستجوی پیشرفته، می‌توانید براساس سایز، نوع، کلمات کلیدی و تاریخ بارگذاری، فایلتان را جستجو کنید.

در ستون سمت چپ صفحه، قسمت "کلمات کلیدی" نیز قابل مشاهده است. براساس میزان کاربرد هر کلمه کلیدی، اندازه آن‌ها کوچک یا بزرگ نشان داده می‌شود و به این ترتیب، کلمات کلیدی که بیشتر در هنگام بارگذاری فایل‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند، بزرگتر نمایش داده می‌شوند. به هر حال، با کلیک بر روی هر کلمه کلیدی، می‌توانید فایل‌های مرتبط با آن کلمه را پیدا کنید.

در قسمت سمت چپ و پایین صفحه نیز گزارش آخرین وضعیت حجم مصرفی و باقیمانده آن به همراه دیگر گزارشات مورد نیاز، برای شما نمایش داده شده است.

زمانی که می‌خواهید فایل‌های موجود در "فضای اختصاصی" خود را به نوشته وبلاگ خود الصاق کنید، ابتدا باید نشانگر موشواره را در جایی قرار دهید که می‌خواهید فایل در آن‌جا قرار بگیرد. سپس روی دکمه «درج تصویر»  کلیک کنید. سپس فایل خود را از داخل پوشه‌هایی که درست کرده‌اید، پیدا و آن را انتخاب می‌کنید. با انتخاب فایل، پنجره‌ای باز می‌شود که از شما می‌خواهد چگونگی قرار گرفتن فایل در صفحه را مشخص کنید. پس از انجام این مرحله و زدن دکمه ... فایل بی هیچ مشکلی در نوشته شما قرار خواهد گرفت

  • حمید متجلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی